Rekordowa sprzedaż ofert turystycznych w serwisach zakupów grupowych

Tego lata padł rekord liczby ofert turystycznych sprzedanych za pośrednictwem zakupów grupowych. Jak podaje serwis Citeam.pl Polacy kupili trzykrotnie więcej kuponów niż w zeszłym ubiegłym i wydali na zakup oferty średnio 20 proc. więcej. Ciekawe czy ten rekord nie odbił się czkawką biurom podróży, które też tego lata pobiły rekord – liczby bankructw.

Z opublikowanego przez Citeam.pl raportu wynika, że rekordowym miesiącem, jeśli chodzi o sprzedaż ofert grupowych w kategorii Podróże był lipiec. Liczba sprzedanych ofert w porównaniu z zeszłym rokiem wzrosła o 180 procent! Kupujący byli też skłonni zapłacić więcej niż przed rokiem. Średnia kwota kuponu nabywanego w tej kategorii wynosiła 471 zł i w porównaniu do wakacji 2011 wzrosła o ok. 95 zł.

Tego lata w gronie najpopularniejszych ofert turystycznych znalazły się oferty z Polski, głównie z województwa małopolskiego. Na pierwszym miejscu znalazła się oferta z pobytem w średniowiecznej warowni i parku miniatur w Inwałdzie wraz z noclegiem dla dwóch osób – kupiło ją ponad 530 osób. Dwa kolejne miejsca zajęły wyjazdy do Zakopanego – nocleg ze śniadaniem w hostelu (ponad 460 nabywców) oraz trzydniowy pobyt w hotelowym apartamencie dla dwojga (ponad 420 sprzedanych ofert).

Jak można wywnioskować z informacji prasowej serwisu Citeam.pl wśród sprzedawanych ofert dominują oferty krajowe. W raporcie brakuje jednak jasnych danych dotyczących liczby sprzedanych ofert do Polski i za granicę.

Ogromna popularność zakupów grupowych ofert turystycznych w sezonie 2012 zwróciła naszą uwagę głównie w kontekście tegorocznych masowych bankructw biur podróży. Nie można w jasny sposób dowieść, że problemy biur, wiążą się ze sprzedażą przez nie oferty za pośrednictwem zakupów grupowych. Jednak kilku organizatorów, którzy w minione wakacje ogłosili bankructwo, m.in. Mati World Holidays, Alba Tour, czy Atena, korzystało z platform zakupów grupowych. Pisaliśmy o tym między innymi w artykule Czy alba Tour przejechała się na Grouponie?

Branża turystyczna ma swoją specyfikę i zakupy grupowe ofert wakacyjnych niosą ze sobą pewne ryzyko. Wiąże się ono przede wszystkim z tym, że za wycieczki kosztują zdecydowanie więcej, niż wynosi wartość kuponów oferowanych w serwisach zakupów grupowych. Dlatego masowa sprzedaż wycieczek zagranicznych dużo poniżej kosztów, zawsze prowadzić musi do poważnie obciążać budżet organizatora.

Polecamy nasz artykuł z Plusy i minusy zakupów grupowych wg. Qtravel.pl. Radzimy w nim, na co należy zwrócić szczególną uwagę, by móc w pełni cieszyć się wakacyjną okazją „upolowaną” w serwisach zakupów grupowych.

Dodaj komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>