Jak szukamy ofert turystycznych? (infografika)

Z jakich narzędzi będziemy w przyszłości korzystać szukając wyjazdów turystycznych? Jak zmieniają się potrzeby podróżujących i jak powinna zmienić się technologia, by móc im sprostać? Firma Amadeus, międzynarodowy dostawca rozwiązań technologicznych dla branży turystycznej, zlecił przygotowanie ciekawego raportu, który szuka odpowiedzi na te i inne pytania.

Miliony turystów planując swoje wakacje przeszukuje tysiące ofert turystycznych, korzystając ze swoich komputerów, tabletów, czy innych urządzeń mobilnych. Jedni przeglądają strony organizatorów, inni wybierają serwisy agregujące oferty z różnych źródeł, jeszcze inni korzystają z mediów społecznościowych – satysfakcja z procesu planowania podróży bywa różna. Wybierając ofertę wyjazdu klienci są zwykle bardzo ostrożni i… oszczędni.

Jak stwierdza w swoim raporcie firma Amadeus, branża turystyczna stoi dzisiaj na początku procesu technologicznej ewolucji, określonej mianem Online Travel 3.0. Proces ten dotyczy wszystkich stron zaangażowanych w zakup oferty turystycznej: organizatorów, agentów i klientów. Ci ostatni, na przestrzeni lat stali się prawdziwymi ekspertami od podróżowania.

Badanie przeprowadzone zostało na próbie turystów z sześciu krajów. Trzy z nich to rynki rozwinięte – Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Niemcy; trzy to kraje rozwijające się – Indie, Rosja i Brazylia.

Na podstawie danych przedstawionych w raporcie, wyszukiwarka ofert turystycznych Qtravel.pl przygotowała infografikę, pokazującą najważniejsze zagadnienia związane z tym jak dziś wygląda proces poszukiwania oferty turystycznej, a jak zmieni się on w przyszłości.

Infografika przygotowana została na podstawie raportu Empowering Inspiration: The Future Of Travel Search opracowanego przez PhoCusWright; badanie sponsorowane przez firmę Amadeus.

Podstawowe informacje o badanych

 

USA

Wielka Brytania

Niemcy

Indie

Rosja

Brazylia

Średni wiek

44

47

44

36

37

36

Średnie wydatki na podróże

$5,189

$4,642

$4,027

$2,527

$2,912

$5,049

Wyjeżdżam za granicę

43%

82%

87%

44%

66%

54%

Liczba stron odwiedzanych w procesie zakupu

3.7

4.0

4.1

3.6

5.2

4.2

Klienci wymagający (4 i 5 gwiazdek)

50%

46%

57%

35%

44%

50%

Procent wycieczek trwających co najmniej 7 dni

29%

37%

41%

29%

50%

31%

Posiadacze smartfona

57%

60%

65%

76%

86%

73%

Użytkownicy Facebooka

72%

67%

53%

88%

47%

78%

 

Liczba badanych          823           822            782            710           761          740

Badanie przeprowadziła firma PhoCusWright zajmująca się monitoringiem rynku turystycznego na świecie.

 

 

Dodaj komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>