Udany wypoczynek z Qtravel.pl. Dzięki opiniom i referencjom

Wybór miejsca na wakacyjny wypoczynek to poważna decyzja. Właściwy – oznacza dnie niezapomnianych atrakcji i wspaniałego relaksu. Jakie mogą być konsekwencje błędnego wyboru nie trzeba chyba opisywać… Ciekawą funkcjonalność, ułatwiającą podjęcie decyzji o wypoczynku wakacyjnym, uruchomił serwis Qtravel.pl – polska wyszukiwarka ofert turystycznych.

W materiałach reklamowych, folderach, ulotkach wszystkie hotele wyglądają wspaniale. Na fotografiach widzimy przestronne pokoje, personel jest uśmiechnięty, hotelowa restauracja mogłaby zaś służyć jako miejsce wspaniałej uczty, z okna każdego pokoju zaś rozciąga się cudowny widok – na morze czy uroczy zakątek. Cóż z tego, jeśli po przylocie na miejsce okazuje się, że pokoje są może i przestronne, ale w tylko w szerokokątnych obiektywach aparatów, fasada hotelu jest czysta i nieodrapana tylko po ingerencji grafika w fotografię, restaurację zaś mogą na własne ryzyko odwiedzać osoby o strusim żołądku. Nie mówiąc już o tym, że wspaniały widok z okna to ściana sąsiedniego budynku, zaś wygodne, szerokie łóżko oraz suto zaopatrzony barek są i owszem dostępne, ale wyłącznie w apartamentach za sowitą dopłatą. Cóż, jak w pewnym dowcipie – różnice między rzeczywistością a wersją „demo” bywają dość znaczne…

Jak zatem ustrzec się przykrej wpadki związanej z niewłaściwym wyborem? Nic prostszego – decydując się na konkretne miejsce, warto skorzystać z referencji, czyli oprzeć się na opiniach innych osób, które opisują swoje własne wrażenia z wizyty w danym hotelu, campingu czy kolonii domków letniskowych. Najbardziej surowym recenzentem jakości obsługi oraz standardu obiektów turystycznych są przecież sami klienci tych ośrodków. Nie ma opinii cenniejszych niż zdanie naocznego świadka, który osobiście mieszkał w danym hotelu, jadł w hotelowej restauracji czy korzystał z pakietu dodatkowych atrakcji oferowanych przez organizatora wypoczynku.

- Spostrzeżenia czynione na miejscu, dotyczące rzeczywistego standardu obsługi, wyposażenia i klasy zakwaterowania czy też położenia i skomunikowania hotelu mają istotny wpływ na decyzje innych osób. To normalne zjawisko, w życiu codziennym bowiem bardzo często kierujemy się opiniami innych – przy zakupach, przy wyborze miejsca pracy, przy poszukiwaniu pracownika, przy wyborze restauracji, fryzjera. Pytamy o opinię krewnych, przyjaciół czy znajomych – mówi Agnieszka Grygiel, Dyrektor Sprzedaży i Rozwoju Qtravel.pl. – To znany od wieków system referencji, służący w praktyce do sprawdzania i wstępnej weryfikacji jakości czy towarów lub usług, czy też cech ludzi. Sposób ten wręcz idealnie współgra z możliwościami, jakie daje Internet. Światowa pajęczyna bowiem znacznie poszerza zasięg osób mogących wystawiać opinie jak i zaznajamiających się z nimi – dodaje Agnieszka Grygiel.

Nic więc dziwnego, że już dawno powstały specjalistyczne serwisy internetowe, umożliwiające swym użytkownikom ocenianie, opiniowanie czy polecanie różnego rodzaju towarów, usług, miejsc. Serwisy takie cieszą się bardzo dużą popularnością, rejestrując bardzo dużą liczbę odwiedzających.

- Bardzo lubimy oceniać i dzielić się naszymi opiniami, zarówno tymi pozytywnymi, jak i negatywnymi. Praktyka pokazuje, że tymi drugimi znacznie, znacznie chętniej. Badania marketingowe pokazują również, że przy nabywaniu towarów czy usług, opinia i doświadczenia innych osób związane z danym przedmiotem czy usługą zajmują czołowe pozycje, jeśli chodzi o wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych przez konsumentów  - komentuje Agnieszka Grygiel.  - Dlatego też postanowiliśmy ułatwić naszym użytkownikom podejmowanie takich wyborów i wprowadziliśmy do naszej wyszukiwarki ofert turystycznych nową funkcjonalność, mianowicie wyświetlanie opinii o danym hotelu czy campingu – wyjaśnia Agnieszka Grygiel.

Qtravel.pl nawiązał już współpracę z dwoma największymi i najbardziej renomowanymi serwisami zbierającymi opinie o miejscach wakacyjnego wypoczynku – Zoover.pl i Oceniacz.pl. Dzięki temu, użytkownicy wyszukiwarki ofert turystycznych Qtravel.pl mogą już znacznie łatwiej podejmować decyzje, kierując się ponad milionem opinii na temat wielu hoteli, regionów, miejsc.

- W Qtravel.pl można zobaczyć w jednym miejscu oceny tego samego hotelu czy campingu pochodzące z dwóch niezależnych źródeł, co znacząco podnosi wiarygodność tych opinii. Nasi użytkownicy zyskują w ten sposób rzetelne informacje ułatwiające im podjęcie decyzji, a poprzez to zmniejszają ryzyko wakacyjnej wpadki – mówi Agnieszka Grygiel. – Oznacza to ni mniej ni więcej, że użytkownicy naszej wyszukiwarki mogą z większym prawdopodobieństwem wybrać ofertę, która spełni ich oczekiwania. Z nami wakacje po prostu nie mogą się nie udać – podsumowuje Agnieszka Grygiel.

Zespół Qtravel.pl zapewnia, że wprowadzenie systemu opinii to nie ostatni element ułatwiający podejmowanie decyzji przez użytkowników tej wyszukiwarki. Qtravel.pl już niebawem wprowadzi kolejne funkcjonalności i informacje ułatwiające wyszukanie i wybór optymalnej oferty. Tak, by wakacje musiały być udane.

Dodaj komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>