„Anulowaną wycieczkę przyjmę”. Organizatorzy pomagają zawiedzionym klientom biura Ecco Holiday

Ecco Holiday masowo anuluje wycieczki zarezerwowane przez klientów w ramach zimowych promocji. Klienci czują się oszukani, a agenci ponoszą koszty związane ze zwrotem prowizji. Z kolei inni organizatorzy walczą o tych, których Ecco Holiday zostawiło na lodzie, proponując im własną ofertę. Czyżby na polskim rynku turystycznym pojawił się nowy produkt – odsprzedaż anulowanych wyjazdów?

W ostatnich tygodniach biuro podróży Ecco Holiday anulowało dziesiątki wakacyjnych wyjazdów. W branży turystycznej zawrzało. Klienci czują się oszukani. Słyszy się głosy o zbliżającym się bankructwie biura. Jako zadośćuczynienie Ecco Holiday oferuje klientom 5 proc. rabatu od obecnej ceny wycieczek. Jednak dla klientów, którzy jesienią i zimą 2011 kupowali swoje wakacyjne wyjazdy ze zniżkami od 20 do 30 procent, propozycja biura niekoniecznie jest satysfakcjonująca. Nie wszystkich zadowala także ogólnikowe tłumaczenie organizatora, który jako powód swojej decyzji podaje nieobsadzenie miejsc w wyczarterowanych lotach. Czyżby organizator przeliczył się sprzedając zimą wakacyjne wyjazdy w promocyjnych cenach?

Pojawia się też pytanie, czy innym organizatorom promocja „wcześniej taniej” się opłacała. Jesienią i zimą Itaka sprzedawała urlopy w lipcu i w sierpniu z 40 proc zniżką, Rainbow Tours za wczesną rezerwację oferował klientom zniżki do 26 proc., a TUI proponowało 20 proc. rabat.

Anulowanie przez Ecco Holiday wakacyjnych wyjazdów uderza też po kieszeni agentów, którzy sprzedają ofertę organizatora. Każdy anulowany wyjazd oznacza konieczność zwrotu pobranej prowizji i poniesienia kosztów związanych z operacjami finansowymi, które dla agentów są nie do odzyskania.

Problemy klientów biura Ecco Holiday postanowili rozwiązać inni organizatorzy, którzy zachęcają rozczarowanych klientów do skorzystania ze swojej oferty. Rainbow Tours, 7 Islands, GTI Travel Poland, Sun&Fun Holidays i Oasis Tours przygotowały promocje, w ramach których klienci Ecco Holiday mogą wyjechać na anulowane wycieczki z innym organizatorem. Co ciekawe u niektórych touroperatorów, klientów obowiązuje cena wpisana na umowie z Ecco Holiday. Warunkiem skorzystania z oferty jest wybór propozycji analogicznej do anulowanego wyjazdu tzn. ten sam kierunek, termin wylotu, standard hotelu, wyżywienie. W przypadku kierunków, które oferuje biuro Ecco Holiday, a których nie posiada Rainbow Tours, 7Islands i Oasis Tours biura zapewniają, że będą indywidualnie rozpatrywały każdą sprawę.

Dla klientów Ecco Holiday, którym biuro anulowało wyjazd 7Islands przygotowało także dodatkowe zachęty. Jeśli do końca maja zdecydują się oni na jedną z ofert organizatora, otrzymają za darmo gwarancję niezmienności ceny, przy rezerwacji wypoczynku na wyspie Kos w czerwcu i we wrześniu dostajną w prezencie wycieczkę „Paradise Beach”, a do pierwszych 50 rezerwacji na Kretę organizator dorzuca  wycieczkę fakultatywną do Knossos.

Darmową wycieczkę do Heraklionu proponuje byłym klientom Ecco Holiday buiro Oasis Tours, które zachęca ich do skorzystania z oferty wyjazdów do Grecji, Egiptu i Tunezji. Organizator dodatkowo motywuje także agentów, by zachęcali klientów zgłaszających się z anulacją Ecco Holiday do wyboru wycieczki Oasis Tours. Agent ma prawo odliczyć sobie kwotę 50 zł tytułem dodatkowej prowizji lub udzielić na tę kwotę rabatu klientowi.

Wszyscy klienci pragnący skorzystać z promocji Rainbow Tours, 7island lub Oasis Tours muszą okazać podpisaną umowę z Ecco Holiday na wyjazd, który został anulowany z winy organizatora.

  1. Pingback: Co można dostać w zamian za anulowaną wycieczkę Ecco Holiday? | Qtravel.pl Blog

Dodaj komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>